Nasjonal konferanse for barnepleiere og jordmødre 2016

(Foto: Svein Kristiansen)

Den nasjonale konferansen for barnepleiere og jordmødre arrangeres på Storefjell Resort Hotel, Gol, 13. - 15. april.

05.02.2016 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 05.02.2016

Fagforbundet Seksjon Helse og Sosial inviterer til den årlige nasjonale konferansen for barnepleiere og jordmødre på Storefjell Resort Hotel, Gol.

På samme tid og sted arrangerer Fagforbundet nasjonal konferanse for ambulansepersonell og AMK. Fagakademiet er medarrangør av begge konferansene.

Konferansen tar opp sentrale og tidsaktuelle temaer:

• Fysisk barnemishandling
  • Kommunikasjon og etikk ved krybbedød og andre hendelser med barn
  • Normal adferd – hva er det?
  • Praktisk ammeveiledning – bruk av ammeobservasjon for å systematisere ammeveiledning
  • Hvem er og hva gjør Nasjonal kompetansetjeneste for sjeldne diagnoser?
  • Å leve med en sjelden diagnose
  • Omsorg på barnets premisser
  • Normal fødsel – kan sykehusene

I tillegg får konferansen besøk av Bianca Simonsen som holder avslutningsforedrag ”Med hodet kaldt og hjertet foran”.

Påmeldingsfrist: 4. mars, 2016.

Se program og påmelding

NB! Konferansen er tellende med 12 timer i klinisk fagstige.
Vi gjør oppmerksom på at medlemmer i Fagforbundet har anledning til å søke Fagforbundet sin stipendordning.