Fagforbundet.no

Logg inn
A A A Presse Om Fagforbundet

Sykehus Aktuelt arkiv

Hjelpepleiere presses ut av sykehusene (NRK Vestfold 27.06.18)

Fagforbundet mener sykepleierne tar jobbene til hjelpepleierne, og legger skylden på Norsk Sykepleierforbund.

- Noe må gjøres på Reinsvoll sykehus (Oppland Arbeiderblad 26.06.18)

Tillitsvalgte mener situasjonen ved Reinsvoll sykehus er prekær. Arbeidstilsynet er varslet.

Lær av helseskandalene!

illustrasjon Trude Tjensvold Fagforbundets landsstyre mener lærdommen fra helseskandalene er at helsetjenestene bør eies, finansieres og drives av det offentlige.

Godt vervearbeid i Sauda

sauda_ambulanse_crop.jpg Torill Herigstad og Jeanette Romslo fra Fagforbundet Rogaland fant 6 nye medlemmer ved ambulanselinjen på Sauda Videregående skole.

Leserinnlegg: Bent Høie - din medisin virker ikke (Nordlys 01.06.18)

Sissel M. Skoghaug, nestleder i Fagforbundet og Hans Martin Aase, avdelingsleder i Fagforbundet har skrevet leserinnlegg i Nordlys.

Fagforbundet i Stortinget om luftambulansesaken

skoghaug.jpg Fagforbundet er kritiske til at konkurranse basert på de ansattes lønns- og arbeidsvilkår settes foran sikker drift av luftambulansen.

Kirkenes sykehus: Ansatte har tillit til at feilene rettes opp (iFinnmark.no 26.03.18)

Knut Harald Eriksen er Fagforbundets tillitsvalgte ved Kirkenes sykehus. Ifølge han har de ansatte full tillit til at de ansvarlige for byggeprosjektet ved det nye sykehuset på Skytterhusfjellet får orden på utfordringene som har kommet frem den siste tiden.

Norge kan trenge over dobbelt så mange helsepersonell i 2040

Helse-Norge 2040 En ny rapport fra Samfunnsøkonomisk analyse tegner fire ulike scenarioer for behovet for helsepersonell i 2040. I ett av dem mer enn dobles behovet for helsepersonell og for leger.

Pris for årets beste arbeidsgiver til Helse Midt-Norge

Årets arbeidsgiverpris Nestleder Sissel M. Skoghaug overrakte Fagforbundets pris for årets beste arbeidsgiver i sykehus til divisjonssjef Tove Ofstad Holan ved St. Olavs Driftsservice. - Prisen henger høyt fordi det er dine egne som har nominert deg, og forslagsstillerne vektla spesielt tiltakene «partssamarbeid» og «medarbeiderskap», sa Skoghaug.

Samarbeidsavtale signert mellom Fagforbundet og Spekter

God tone På sykehuskonferansen signerte Sylvia Brustad, direktør for Spekter-Helse og leder i Fagforbundet, Mette Nord, en samarbeidsavtale som har i seg at gode løsninger best utvikles gjennom samarbeid i topart- og trepartssamarbeidet.