Fagforbundet.no

Dine sider
A A A Presse Om Fagforbundet

Solidaritetsprosjekter Aktuelt arkiv

Fagforbundet heiser det palestinske flagget

Solidaritet med det palestinske folket har hatt høy prioritet for Fagforbundet i flere tiår. I dag, 15. mai, er dagen vi minnes Al Nakba, katastrofen, som er den arabiske benevnelsen på fordrivelsen av palestinerne.

LO skal jobbe for internasjonal boikott av Israel

bds logo Et klart flertall av LO-kongressens delegater stemte i dag for at LO skal jobbe for internasjonal økonomisk, kulturell og akademisk boikott av Israel.

Europeiske fagbevegelse støtter palestinske fanger

cbmn7mxuaezz2t.jpg Den 17. april startet en omfattende sultestreik blant rundt 1500 palestinske fanger i israelsk fangenskap i protest mot Israels alvorlige brudd på menneskerettighetene og folkeretten. Fangene krever å få oppfylt grunnleggende rettigheter som å få prøvd saken sin for en domstol, få en rettferdig rettssak, motta besøk fra familien og få nødvendig medisinsk behandling.

Flest barnebybidragsytere i Fagforbundet Troms

Fagforbundet Troms økte med 13 nye bidragsytere og topper dermed aprilstatistikken for faste bidragsytere. Fagforbundet Oslo kom rett bak med 12 nye.

Verdenssamfunnet har sviktet palestinerne

Klokka er 12:00, det er torsdag 9. mars 2017 og vi er på veg ut frå Gaza. Det er stille når vi går gjennom tunnelen ved Erez crossing. Vi møter nokre arbeidsfolk og ein motorsykkel med tilhengar, som fraktar både passasjerar og kofferter. Ei veke i Palestina nærmar seg slutten og skritta våre høyrast når vi nærmar oss den første israelske kontrollposten.

Ny barnebykontakt i Fagforbundet Oppland

Nyutvalgt leder i ungdomsutvalget i Oppland, Henning Engeskaug Karlsen, har tatt i mot stafettpinnen fra tidligere leder i utvalget, Olav Aannerud Bjørseth.

Fagforbundet Oslo verver flest til Barnebyen

Fagforbundet Oslo har all grunn til å være fornøyde. Representantskapet satte seg mål å øke med en nettoøkning på 100 faste bidragsytere i løpet av 2017.

Ny barnebykontakt i Møre og Romsdal

Kristine Brevik gleder seg til jobben som ny barnebykontakt i Fagforbundet Møre og Romsdal.

Fagforbundet oppfordrer til internasjonal handelsboikott av Israel

Fagforbundets landsstyre ble i dag oppdatert på Palestina/Israel-konflikten av Shawan Jabarin, direktør i den palestinske menneskerettighetsorganisasjonen Al-Haq.

Israelsk innreiselov er et angrep på ytringsfrihet

I mars i år vedtok parlamentet i Israel, Knesset, en lov som forbyr utenlandske borgere innreise og oppholdstillatelse dersom de selv eller virksomheten de jobber for oppfordrer til boikott av Israel eller de folkerettsstridige bosettingene.