Fagforbundet.no

Logg inn
A A A Presse Om Fagforbundet

KS Aktuelt arkiv

Ja i uravstemningen i KS og bra deltakelse

uravstemning.jpg 87 prosent av medlemmene som uravstemte, sa ja til resultatet i hovedoppgjøret i KS. Deltakelsen holder seg stabilt høy med elektronisk uravstemning.

Godt oppgjør for KS Bedrift

oh14.jpg Lønnsoppgjøret for konkurranseutsatte bedrifter i KS kom i havn i natt. Det ble et generelt tillegg på 9.800 kroner.

Enighet i kommuneoppgjøret

forhandlingsledere.jpg Lønnsoppgjøret for kommuneansatte kom i mål ti minutter før fristen. – Vi er fornøyd med at alle hovedorganisasjonene ble enige med KS om en felles løsning, sier Mette Nord.

Forhandler videre i KS

forhandlingerks.jpg LO Kommune mottok i dag tilbudet fra KS i tariffforhandlingene for kommuneansatte.

LO Kommune tallfester lønnskrav i kommuneoppgjøret

tarifftopp2018nett.jpg Lønnsforhandlingene for de ansatte i kommunene fortsatte i dag og LO Kommune overleverte sitt andre kravdokument. LO Kommune krever sentrale kronetillegg på alle utdannings- og ansiennitetsnivåer i lønnssystemet.

LO Kommune krever økt kjøpekraft, likelønnstiltak og uttelling for kompetanse

Tariffoppgjøret i kommunesektoren startet 11. april klokka 12.00. – Alle ansatte i kommunene gjør en viktig jobb og må få en reell lønnsutvikling, sier LO Kommunes forhandlingsleder, Mette Nord.

Enighet om hovedavtale for kommune­sektoren

Hovedavtaleforhandlinger Kommunenes arbeids­giver­forening, KS og arbeids­taker­organisasjonene er enig om å videreføre dagens hoved­avtale. Samtidig fikk Fagforbundet løftet flere viktige saker, blant annet vil forbundet ha en slutt på at ansatte blir meldt ut av tariffesta forsikringer ved en streik.

Hoved­avtale­forhandlinger i kommune­sektoren har startet

Hovedavtaleforhandlinger Hver gang Fagforbundet forhandler om lønn og rettigheter for deg, er det regler for hvordan det skal gjøres. Disse reglene bestemmes i en hovedavtale. Men den må partene også bli enige om. Det skjer i disse dager.

Avlastere og besøks­hjem får tariffavtale

Avlaster barnevern illustrasjon.jpg Fagforbundet og KS har opprettet ny tariffavtale. – Vi er glade for at arbeids­forholdene for avlastere og besøkshjem nå er på plass, sier Tone Faugli, leder av Fagforbundets forhandlings­avdeling.

Enighet i konkurranse­utsatte bedrifter

tariffoppg2017nett Partene i mellom­oppgjøret for de ansatte i konkurranse­utsatte bedrifter i KS kom til enighet torsdag 4. mai. Oppgjøret omfatter ca. 1200 medlemmer.