Fagforbundet.no

Logg inn
A A A Presse Om Fagforbundet

Prehospitale tjenester Nyheter arkiv

Sviktende vurdering med fare for liv og helse.

p1000426.jpg Røyrvik kommune og de akuttmedisinske tjenestene bidrar til å sette liv og helse i fare.

Godt vervearbeid i Sauda

sauda_ambulanse_crop.jpg Torill Herigstad og Jeanette Romslo fra Fagforbundet Rogaland fant 6 nye medlemmer ved ambulanselinjen på Sauda Videregående skole.

Informasjon i etterkant av tariffoppgjøret

_jan2079.jpg I etterkant av lønnsoppgjøret for de ansatte i Spekter område 10, forsøker YS-forbundet Delta å gjøre et poeng av en protokolltilførsel om ambulansepersonell og videreutdanning som Fagforbundet ikke har i sin avtale.

Bidrar til å utvikle nye kompetansemål for VG3

tonjeingridogkurt.jpg Arbeidsplassene våre er i stadig utvikling. Kravene og behovene endrer seg i takt med samfunnet forøvrig og det er jevnlig behov for å evaluere og sjekke at utdanningene gir den kompetansen som trengs for å utøve disse viktige yrkene på en god og forsvarlig måte.

Trygghet i hverdagen uavhengig av hvor du bor.

Ambulanse Uttalelse fra Fagforbundets ambulansekonferanse på Storefjell.

Ambulanselærlinger på Storefjell-konferansen

simenlunde Simen Lunde og Christer Kismul er ambulanselærlinger, og deltakere på konferansen for ambulansepersonell og AMK på Storefjell.

Konferanser i gang på Storefjell

p1010917.jpg Over 200 deltakere er samlet på Storefjell på to av Fagforbundets årlige konferanser; Nasjonal konferanse for barnepleiere og jordmødre og Nasjonal konferanse for ambulansepersonell og AMK.

Universitetet i Tromsø oppretter bachelorstudium i paramedisin fra høsten 2018

ambulansepersonell Det har ikke vært noe paramedic-studie i nord siden Universitetet i Tromsø hadde et kull gjennom en nasjonal paramedic-utdanning med 60 studiepoeng ved Universitetet i Tromsø fra 2007.

NASJONAL KONFERANSE FOR AMBULANSEPERSONELL OG AMK

Ambulanse Fagforbundet Seksjon helse og sosial inviterer også i år til nasjonal fagkonferanse for alle som arbeider innen ambulanse og AMK. På samme sted og tidspunkt arrangerer Fagforbundet og Den norske jordmorforening (som er medarrangør for første gang) nasjonal konferanse for barnepleiere og jordmødre. Velkommen til Storefjell Resort Hotel, Gol, 5.-7. mars 2018.

Kvinner føler seg utrygge på jobb – seksuell trakassering i ambulansetjenesten (Ambulanseforum)

metooseksuelltrakassering «Skal jeg suge meg ut av situasjonen og bli ferdig med det?» (Ambulansearbeider, 31)