Fagforbundet.no

Landskonferansen for pensjonister 2011

Pensjonistkonferansen 2011, deltakere
(Foto: Per Flakstad)

Alle deltakerne på Landskonferansen for pensjonister, som ble avholdt 27.-29. september 2011 på Sørmarka kurs- og konferansenter i Ski kommune rett utenfor Oslo. Været var det aller beste, over 20 grader i slutten av september!

Fagforbundet hjelper deg Bli medlem i Fagforbundet!

Fagforbundets Landskonferanse for pensjonister ble avviklet på Sørmarka i perioden 27. - 29. september 2011. Rammene for konferansen var de aller beste, strålende vær og over 20 grader i slutten av september. Åpningen be innledet at leder (2011 - 2013) Bjørg Solheim, med en minnetale over omkomne på Utøya og i regjeringskvatalet den 22. juli.

Deretter var det hilsningstale fra Fagforbundets nestleder Mette Nord, fylkesordfører i Akershus Nils Åge Jegstad og leder av Fagforbundet Akershus Jorunn Iversen.

Delegatene behandlet mange saker, vi nevner noen:

• Pensjonistutvalgets beretning for perioden 2009 - 2011
  • Handlingsplanen til pensjonistutvalget for kommende periode, 2011 - 2013
  • Valg av nytt sentralt pensjonistutvalg, for perioden 2011 - 2013
  • Uttalelser - det ble vedtatt 3 uttalelser (se egne vedlegg)
  • Det var også foredrag av lederen for Statens seniorråd, Ivar Leverås. Pensjonistforbundets generalsekretær Harald Norman gjestet også konferansen og holdt et engasjerende foredrag

Avslutningsvis takket den nyvalgte lederen Bjørg Hageløkken for vel avviklet Landskonferanse.