Fagforbundet.no

Dine sider
A A A Presse Om Fagforbundet

Moduler

Støre: Sammen skal vi vinne valget!

jonas.jpg
AP-leder Jonas Gahr Støre besøker Fagforbundets landsstyre. (Foto: Kari-Sofie Jenssen)

– Det blir tidenes fagligpolitiske valgkamp, forsikret Ap-leder Jonas Gahr Støre de nesten hundre topptillitsvalgte i Fagforbundets landsstyre.

Fagforbundet hjelper deg Bli medlem i Fagforbundet!

Det var en opplagt partileder som besøkte landsstyret til Fagforbundet. I sin tale understreket Støre at Norge også i framtida skal være et sted med små forskjeller og en velferd som når ut til alle. Han understreket også viktigheten med et godt samarbeid mellom Arbeiderpartiet og fagbevegelsen.

– I de landene hvor fagbevegelse og politikere ikke samarbeider tett, så forvitrer fagbevegelsens gjennomslagskraft, sa en engasjert Støre fra talerstolen, og fortsatte:

– Vi lever i en verden hvor presset på arbeidsmarkedene øker. Arbeidsmarkeder går i oppløsning, sier arbeiderpartilederen, men mener at utviklingen ikke har nådd Norge helt ennå.

Vinne valget sammen

– Hvor lenge vil det være slik? Den sittende regjeringen må fjernes og det viktige arbeidet med å stoppe den negative utviklingen må startes nå. Vårt slagord gjelder fortsatt, og det er et slagord vi i Arbeiderpartiet er stolte av, «alle skal med» og sammen med dere skal vi vinne valget, avsluttet Støre.

Se også Fagbladet-sak: Jonas lover tidenes valgkamp for fagorganiserte