Fagforbundet.no

Logg inn
A A A Presse Om Fagforbundet

Moduler

Eldrebyråden i Oslo må ta tak

Byråd Inga Marte Thorkildsen
Byråd for eldre, helse og sosiale tjenester Inga Marte Thorkildsen Inga Marte Thorkildsen forventer at de 425 nye årsverkene som skal komme i eldreomsorgen i løpet av 2018 vil gi rom for å ansette mange helsefagarbeidere. (Foto: CF Wesenberg/Kolonihaven)

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo vil ha flere faste stillinger til byens helsefagarbeidere og mener eldrebyråden må ta tak.

Fagforbundet hjelper deg Bli medlem i Fagforbundet!
  • Det er nesten umulig for nyutdannede helsefagarbeidere å få fast stilling i Oslo nå, sier leder i fagforbundet pleie og omsorg Oslo, Siri Follerås til nettavisa Vårt Oslo.

«Et kjapt søk på Oslo Kommunes hjemmesider viser den nette sum av to (2!) utlysninger av faste, hele stillinger for helsefagarbeidere! Dette er for dårlig! Oslo trenger helsefagarbeidere, og helsefagarbeidere trenger faste, hele stillinger!», skrev Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo nylig på sin Facebook-side.

Fagforbundet er bekymret over hvor få faste stillinger det er for helsefagarbeidere i Oslo, og ønsker tiltak fra politikerne.

— Det gjelder i hele Oslo, ikke bare i kommunen. Det er mulig å få jobb, men kun i små prosentstillinger eller helgestilling. Men ingen kan leve av dette, og ingen ønsker å jobbe i helgene, sier Follerås.

Les hele saken «Fagforbundet for Pleie og Omsorg i Oslo mener eldrebyråden må ta tak for å få flere faste stillinger til byens helsefagarbeidere»