Fagforbundet.no

Logg inn
A A A Presse Om Fagforbundet

Ingeniørstudenter med høye ambisjoner!

revolventnuavduking

Fredag avduket Revolve NTNU årets racerbil i Trondheim. Målet er å bli blant de tre beste i Formula Student - verdens største studentkonkurranse. LO Ingeniør og Fagforbundet er for første gang med som sponsorer.

Fagforbundet hjelper deg Bli medlem i Fagforbundet!

Fagforbundet og LO Ingeniør deltok på avdukingen av Revolve NTNU sin elektriske racerbil i Trondheim. Bilen er i stand til å kjøre fra 0 til 100 kilometer i timen på svimlende 2,1 sekunder. 57 studenter fra 13 ulike linjer på NTNU har bidratt i dette arbeidet. De aller fleste går på ulike masterlinjer i ingeniørfag, men det er også samfunnsøkonomistudenter med på laget.

Prosjektleder Rebecca Sanstsø sier at målet deres er å bli blant de tre beste i Formula Student - verdens største studentkonkurranse. Men vel så viktig som resultatet, er prosessen ingeniørstudentene har vært gjennom. Sandstø beskriver det som en unik erfaring hvor studentene får lære hele prosessen, fra idé og design til ferdig produkt – og hvor de virkelig får prøve hvordan det er å jobbe i team.

Det er første gang LO Ingeniør og Fagforbundet er med som sponsorer.

- LO ser framover og omfavner teknologiske nyvinninger, og vi fant ut at dette er en bra plass å vise fram LO overfor studenter og ingeniører. Det er viktig for LO å vise at vi er en organisasjon for ingeniører og ingeniørstudenter, sier prosjektleder for LO Ingeniør, Monica Nymoen.

Du kan lese hele artikkelen her.