Nyheter

F.v: Roy Rindal, Trond Evertsen, Liv Else Kallhovd, Odd-Haldgeir Larsen, Stian Bryde-Erichsen, Bjørn Fornes og Ingrid Myran

Enighet i hovedoppgjøret for Bedriftsavtalen

Natt til onsdag 15. mai ble det enighet i lønnsoppgjøret for 5855 ansatte i Bedriftsavtalen i Samfunnsbedriftene. – Det har vært viktig for Fagforbundet med et rettferdig lønnsoppgjør for hele laget, sier forhandlingsleder Odd-Haldgeir Larsen.

Mette Nord, leder i Fagforbundet

Revidert nasjonalbudsjett: Endringer som trygger velferden

Fagforbundet har over 200 000 medlemmer i kommunal sektor som hver dag skaper velferdstjenester for landets innbyggere. Forbundsleder Mette Nord er fornøyd med 6,4 milliarder mer til kommunesektoren og forslaget til et mer rettferdig inntektssystem.

Faksimile VG: LO, Fagforbundet og Fellesforbundet leverte en minibuss til Ukraina slik at de kan hente hjem kidnappede barn.

VG: – Vi skal hente barn ut av Putins klør

Lederne for LO, Fagforbundet og Fellesforbundet var i Ukraina med utstyr som kan hjelpe i kampen mot den russiske invasjonen. Fagforbundet og Fellesforbundet har spleiset på en minibuss som skal brukes til å hente hjem kidnappede ukrainske barn.

Helse- og omsorgsministeren presenterte regjeringens ventetidsløft, sammen med Fagforbundet, Norsk Sykepleierforbund, Den norske legeforening, Delta, Psykologforeningen, Spekter, Virke, NHO Geneo og de regionale helseforetakene.

Regjeringa lanserer ventetidsløft og ber partene i arbeidslivet om hjelp

– Helseminister Vestre tar på alvor utfordringene med økte ventetider i helsevesenet og ber om vår hjelp til å komme med gode løsninger. Selvfølgelig stiller Fagforbundet og våre tillitsvalgte i sykehusene opp, sier Mette Nord, leder i Fagforbundet som organiserer rundt 180 000 helsearbeidere.

Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet, Iren Luther og programleder Ingrid Wergeland.

Iren var hjelpepleier da hun tok sykepleierutdanning: - Jeg var mye forbanna

Iren Luther, leder for yrkesseksjonen helse og sosial i Fagforbundet hadde jobba femten år som hjelpepleier, da hun utdannet seg til sykepleier. Nå kjemper hun for at ingen skal oppleve det hun ble utsatt for.

Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene.

Forhandlingene i Teateroverenskomsten fortsetter

Partene i Teateroverenskomsten har etter en lang dag og kveld med forhandlinger blitt enige om å ta pause i forhandlingene, og fortsette på et senere tidspunkt.

F.v: Jeanette Bjørnstøl Tashev, Helge Sørli, Vivian Jacobsen, Monica Syvertsen, Kaja Aga Gaarder , Fredrik Lygre, Ingunn Reistad Jacobsen, Terri-Leigh Skjæveland, Magnus Langstrand (Foto: Ingvild Hunsrød / Fagforbundet)

Brudd i forhandlingene for frisører

Fagforbundet og NHO Service og Handel har brutt lønnsforhandlingene for over 1200 frisører, og dette oppgjøret vil nå gå til mekling. Hvis ikke partene blir enige der, så er det fare for streik blant frisører.

Faksimile Klassekampen: To av Norges største organisasjoner, Fagforbundet og Naturvernforbundet, går sammen og ber MDG beholde formuesskatten.

Fagforbundet og Naturvernforbundet advarer mot å fjerne formuesskatten

Fagforbundets leder Mette Nord og Naturvernforbundets leder Truls Gulowsen advarer MDGs landsmøtedelegater å fjerne formuesskatten.

Brudd i forhandlingene Posten Bring Bildrift

Torsdag 2. mai kl 10 ble kravene levert. Rundt midnatt brøt Fagforbundet forhandlingene.